• Wybrany język:

Polityka prywatności

Instytut Książki dba o poszanowanie prywatności osób korzystających z jego serwisów w domenie makplus.pl. Dane, które zbieramy są wykorzystywane wyłącznie do celów statystycznych oraz realizacji usług wynikających z korzystania z internetowego konta czytelnika, w szczególności do rezerwacji książek w bibliotece, w tym przekazania informacji do biblioteki, w której czytelnik jest zarejestrowany, że taka rezerwacja nastąpiła.

Jakie dane o Tobie zbieramy?

Dane zbierane podczas rejestracji
Abyś mógł skorzystać z niektórych funkcji naszego systemu, będziesz musiał się zarejestrować. Podczas rejestracji zapytamy Cię o Twój numer PESEL oraz numer karty czytelnika, który otrzymałeś podczas rejestracji w bibliotece korzystającej z systemu MAK+. Do założenia konta poprosimy Cię również o Twój adres e-mail (w celu potwierdzenia rejestracji).

Dane zbierane automatycznie
Podczas Twojej wizyty na naszej stronie internetowej automatycznie zbierane są dane dotyczące Twojej wizyty, np. Twój adres IP, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego, miejscowość, w której mieszkasz, itp.

Dane zbierane, gdy kontaktujesz się z nami
Poprzez formularz kontaktowy zbieramy dane: imię, nazwisko, nazwa instytucji, adres e-mail oraz numer telefonu. Wszystkie te dane są konieczne, abyśmy mogli szybko reagować na zgłoszenia (w szczególności zgłaszane problemy dotyczące serwisu) oraz być w stanie skontaktować się z Tobą w celu odpowiedz na wszelkie zadane pytania.

Gdy kontaktujesz się z nami za pomocą telefonu, poczty email, itp. przekazujesz nam swoje dane osobowe, np. imię, nazwisko, adres email, itp.

Wszystkie dane zbieramy tylko i wyłącznie w celu kontaktowym. Nie przekazujemy ich stronom trzecim i nie przechowujemy dłużej niż to konieczne.

Dane zbierane, gdy rejestrujesz się na naszej stronie

Podczas rejestracji zostaniesz poproszony o podanie numeru PESEL oraz numeru karty bibliotecznej z biblioteki pracującej w systemie MAK+, w której jesteś zarejestrowany. Zostaniesz również poproszony o podanie adresu e-mail.

W jaki sposób wykorzystujemy Twoje dane?

W żadnym wypadku nie będziemy sprzedawali danych zebranych o Tobie podmiotom trzecim.

Dane zbierane podczas rejestracji będą wykorzystane wyłącznie do umożliwienia Ci zalogowania się do naszego systemu. Rejestracja jest obowiązkowa, jeżeli chcesz zarządzać wypożyczeniami i rezerwacjami w bibliotekach, w których jesteś zarejestrowany.

Twoje dane są przekazywane bibliotekom, w których jesteś zarejestrowany w celu przekazania informacji o książkach, które chcesz w nich zarezerwować. Nie przekazujemy Twoich danych do bibliotek, których nie jesteś czytelnikiem.

Dane zbierane automatycznie mogą być użyte do analizy zachowań użytkowników na naszej stronie internetowej, zbierania danych demograficznych o naszych użytkownikach lub do personalizacji zawartości naszych stron internetowych. Dane te są zbierane automatycznie o każdym użytkowniku.

Dane zbierane w trakcie korespondencji pomiędzy Tobą a naszym serwisem będą wykorzystane wyłącznie w celu odpowiedzi na Twoje zapytanie.

W przypadku kontroli Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, Twoje dane mogą zostać udostępnione pracownikom Biura GIODO zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.

W przypadku naruszenia Regulaminu naszego serwisu, naruszenia prawa lub gdy będą wymagały tego przepisy prawa, możemy udostępnić Twoje dane organom wymiaru sprawiedliwości.

W jaki sposób będziemy się z Tobą kontaktować?

Jeżeli wyraziłeś zgodę na otrzymywanie od nas informacji handlowych (np. o nowych możliwościach naszego systemu, o nowościach wydawniczych, promocjach), możesz otrzymać od nas wiadomości e-mail.

W jaki sposób możesz poinformować nas o zmianie danych?

Po zalogowaniu się do systemu i wybraniu sekcji USTAWIENIA, możesz zmienić swój login, hasło oraz adres e-mail, na który mamy kontaktować się z Tobą.

W każdej chwili możesz wyrazić lub cofnąć zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Instytutu Książki.

W każdym momencie możesz wyrazić lub cofnąć zgodę na udostępnianie Twoich danych innym bibliotekom. Udostępnianie odbywa się na poziomie bibliotek – tej, w której jesteś zarejestrowany i tych, w których będziesz się rejestrować – ma na celu skrócenie do absolutnego minimum czasu rejestracji w bibliotece.

Danych zbieranych automatycznie nie da się zmienić lub usunąć.

Wykorzystanie ciasteczek ("cookies")

Nasza strona internetowa wykorzystuje ciasteczka, które na przykład służą identyfikacji Twojej przeglądarki podczas korzystania z naszej strony, abyśmy wiedzieli, jaką stronę Ci wyświetlić. Ciasteczka pomagają nam dostosować naszą ofertę do odpowiednich odbiorców i sprawdzić skuteczność docierania publikowanych informacji do określonej grupy odbiorców. Ciasteczka nie zawierają żadnych danych osobowych.

Ciasteczka, które wykorzystujemy:

IDB

identyfikator węzła obsługującego sesję – decyduje o wyświetleniu treści strony z jednego z dwóch bliźniaczych serwerów, zmniejszając obciążenie strony. Usuwane podczas zamknięcia przeglądarki.

wyswietlanie2

Zapamiętuje ostatni sposób prezentacji listy bibliotek (mapa/tabela/mapa uproszczona) w zakładce ZNAJDŹ KSIĄŻKĘ. Usuwane podczas zamknięcia przeglądarki.

wyswietlanie

Zapamiętuje ostatni sposób prezentacji listy bibliotek (mapa/tabela/mapa uproszczona) w zakładce ZNAJDŹ KSIĄŻKĘ. Usuwane podczas zamknięcia przeglądarki.

JSESSIONID

Identyfikator sesji zalogowanego użytkownika na serwerze. Wartość jest unikalna. Służy do przechowywania zmiennych przypisanych użytkownikowi (np. zapamiętuje książki wrzucone do koszyka).  Usuwane podczas zamknięcia przeglądarki.

__utma
(Google Analitics – GA)

Zapisywane przy pierwszych odwiedzinach strony. Dzięki niemu wiemy ilu użytkowników odwiedza naszą stronę regularnie, a ilu (w danym okresie) jest nowych. Zapamiętuje też czas odwiedzin na stronie. Zapamiętywane na 2 lata.

_utmb
(Google Analitics – GA)

Przechowuje informacje dotyczące konkretnej wizyty – ilość przejrzanych stron w ramach domeny. Zapamiętywane na 30 minut.

_utmc
(Google Analitics – GA)

Współpracuje z ciasteczkiem _utmb. Pomaga określić, czy ruch na stronie należy zakwalifikować, jako nowe odwiedziny, czy nie. Usuwane podczas zamknięcia przeglądarki.

_utmz

Informuje nas, w jaki sposób do nas trafiłeś. Czy nastąpiło przekierowanie z innej strony, wyszukiwarki, czy wejście bezpośrednio poprzez wpisanie adresu. Zapamiętywane na 6 miesięcy.

_utmv

Informuje o niestandardowych zmiennych, które są zbierane podczas odwiedzin.

Większość używanych przeglądarek, zarówno na komputerach, jak i smartfonach czy innych urządzeniach, domyślnie akceptuje pliki "cookies". W przypadku chęci zmiany domyślnych ustawień można to zrobić za pomocą ustawień w przeglądarce. W przypadku problemów z ustawieniem zmian należy skorzystać z opcji „Pomoc” w menu używanej przeglądarki.

Wiele plików „cookies” pozwala na wygodniejsze i efektywniejsze korzystanie z serwisu. Wyłączenie ich może spowodować nieprawidłowe wyświetlanie się serwisu w przeglądarce.

W jaki sposób zabezpieczamy Twoje dane osobowe?

Komunikacja między Twoim komputerem a naszym serwerem, gdy zbieramy Twoje dane osobowe, jest zaszyfrowana z użyciem protokołu SSL (Secure Socket Layer). Dodatkowo nasze bazy danych zabezpieczone są przed wglądem osób trzecich.

Zmiany naszej Polityki prywatności

Zastrzegamy sobie prawo zmiany niniejszej Polityki prywatności poprzez opublikowanie nowej Polityki prywatności na tej stronie.

Kontakt

Instytut Książki Odział w Warszawie, Pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa, Polska.

W razie dodatkowych pytań dotyczących ochrony prywatności, prosimy o kontakt korzystając z danych kontaktowych podanych na stronie internetowej.

tlo