okładka

Republika musicali : historia - gatunek - interpretacje

Maleszyńska, Joanna Redakcja, Roszak, Joanna Redakcja, Koschany, Rafał Redakcja, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań), Wydawnictwo Fundacji Humaniora

Rok wydania: 2020.

Film muzyczny, Musical filmowy, Musical (przedstawienie), Musical (utwór muzyczny), Teatr muzyczny, Materiały konferencyjne, Praca zbiorowa, 1901-2000, 2001-

dostępne:

2 z 2

Autor
Maleszyńska, Joanna Redakcja
Roszak, Joanna Redakcja
Koschany, Rafał Redakcja
Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Wydawnictwo Fundacji Humaniora
Tytuł
Republika musicali : historia - gatunek - interpretacje
ISBN
978-83-64902-92-5 (oprawa miękka ; WNSiH UAM)
978-83-7589-045-7 (oprawa miękka ; Humaniora)
Miejsce wydania
Poznań :
Wydawnictwo
Wydawnictwo Nauk Społecznych i Humanistycznych UAM : Wydawnictwo Fundacji Humaniora,
Rok wydania
2020.
Numer wydania
Wydanie I.
Objętość
340 stron :
Rozmiary
24 cm.
UKD
792.5
782
791.221.1
Informacje dodatkowe
Materiały z konferencji naukowych, 17 maja 2018 r., Gdańsk i 6-7 czerwca 2019 r., Poznań.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Finansowanie: Wydział Antropologii i Kulturoznawstwa (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań) Finansowanie: Wydział Antropologii i Kulturoznawstwa (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Hasła przedmiotowe
Film muzyczny
Musical filmowy
Musical (przedstawienie)
Musical (utwór muzyczny)
Teatr muzyczny
Materiały konferencyjne
Praca zbiorowa
1901-2000
2001-
Streszczenie
Monografia Republika musicali poświęcona jest jednej z form teatru muzycznego – musicalowi. Tezą, która jasno wynika z większości tekstów, jest spostrzeżenie, że o ile świetnie mamy rozpoznane źródła amerykańskiego musicalu (zarówno teatralne, jak i muzyczne), o tyle nierozpoznane pozostają źródła musicalu europejskiego, a w jego ramach polskiego. W odniesieniu do popkultury sporo powiedziano o schematyzmie gatunku i jego przełamywaniu, o stereotypach, głównie stereotypach i schematach odbiorczych, ale tyle samo albo i więcej o ich przekraczaniu, przełamywaniu – czyli o rewolucji w republice musicali. Jednocześnie jest to republika popkultury – nie da się uniknąć wrażenia, że mówiąc o musicalu, autorzy mówią o tym, jak funkcjonują gatunki i formy popkultury. Musical jest zatem czymś w rodzaju pars pro toto kultury popularnej – i prezentowana książka w tym sensie formułuje także tezy dotyczące innych form i gatunków popularnych. Republika musicali stanowi kolejny ważny głos w kwestii kontynuacji badań nad gatunkiem, wnoszący nowe ustalenia w kwestii historii tej formy i jej założeń teoretycznych, ale przede wszystkim wskazujący dalszą perspektywę badawczą. [prof. dr hab. Izolda Kiec, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, Katedra Kuratorstwa i Teorii Sztuki]
020
%a 9788364902925
020
%a 9788375890457
080
%a 792.5
080
%a 782
080
%a 791.221.1
245
%a Republika musicali : %b historia - gatunek - interpretacje /
250
%a Wydanie I.
260
%a Poznań : %b Wydawnictwo Nauk Społecznych i Humanistycznych UAM :%b Wydawnictwo Fundacji Humaniora, %c 2020.
300
%a 340 stron : %b fotografie, ilustracje, nuty ;%b fotografie, ilustracje, nuty ; %c 24 cm.
500
%a Materiały z konferencji naukowych, 17 maja 2018 r., Gdańsk i 6-7 czerwca 2019 r., Poznań.
500
%a Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
520
%a Monografia Republika musicali poświęcona jest jednej z form teatru muzycznego – musicalowi. Tezą, która jasno wynika z większości tekstów, jest spostrzeżenie, że o ile świetnie mamy rozpoznane źródła amerykańskiego musicalu (zarówno teatralne, jak i muzyczne), o tyle nierozpoznane pozostają źródła musicalu europejskiego, a w jego ramach polskiego. W odniesieniu do popkultury sporo powiedziano o schematyzmie gatunku i jego przełamywaniu, o stereotypach, głównie stereotypach i schematach odbiorczych, ale tyle samo albo i więcej o ich przekraczaniu, przełamywaniu – czyli o rewolucji w republice musicali. Jednocześnie jest to republika popkultury – nie da się uniknąć wrażenia, że mówiąc o musicalu, autorzy mówią o tym, jak funkcjonują gatunki i formy popkultury. Musical jest zatem czymś w rodzaju pars pro toto kultury popularnej – i prezentowana książka w tym sensie formułuje także tezy dotyczące innych form i gatunków popularnych. Republika musicali stanowi kolejny ważny głos w kwestii kontynuacji badań nad gatunkiem, wnoszący nowe ustalenia w kwestii historii tej formy i jej założeń teoretycznych, ale przede wszystkim wskazujący dalszą perspektywę badawczą. [prof. dr hab. Izolda Kiec, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, Katedra Kuratorstwa i Teorii Sztuki]
536
%a Finansowanie: Wydział Antropologii i Kulturoznawstwa (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)%a Finansowanie: Wydział Antropologii i Kulturoznawstwa (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
648
%a 1901-2000
648
%a 2001-
650
%a Film muzyczny
650
%a Musical filmowy
650
%a Musical (przedstawienie)
650
%a Musical (utwór muzyczny)
650
%a Teatr muzyczny
655
%a Materiały konferencyjne
655
%a Praca zbiorowa
700
%a Maleszyńska, Joanna %e Redakcja
700
%a Roszak, Joanna %e Redakcja
700
%a Koschany, Rafał %e Redakcja
710
%a Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
710
%a Wydawnictwo Fundacji Humaniora
920
%a 978-83-64902-92-5 (oprawa miękka ; WNSiH UAM)
920
%a 978-83-7589-045-7 (oprawa miękka ; Humaniora)

Załączniki

Dostępne egzemplarze

1.
Numer inwentarzowy: 35939
Sygnatura: IT 35939
Status: Na półce
2.
Numer inwentarzowy: 36537
Sygnatura: IT 36537 / D5.1.44
Status: Do czytelni