Hornowska, Ewa Tłumaczenie
Tytuł
Tamara Łempicka : sztuka i skandal
ISBN
978-83-66140-49-3 : zł 49,90
Miejsce wydania
Warszawa :
Wydawnictwo
Wydawnictwo Marginesy,
Numer wydania
Wydanie pierwsze w tej edycji.
Objętość
501, [3] strony, [16] stron tablic :
Informacje dodatkowe
Bibliografia na stronach 491-499. Bibliografia na stronach 491-499.
Dostępne także jako e-book.
Hasła przedmiotowe
Łempicka, Tamara (1898-1980) (1898-1980)
Streszczenie
Jedna z najwyrazistszych malarek dwudziestego wieku. I zarazem jedna z najbardziej przemilczanych.
Tamara Łempicka, płacąc ciałem za wolność swoją i męża, uciekła przed rewolucją październikową do Paryża. Tam zaczęła malować wyidealizowane portrety i akty o lekko kubistycznych formach i nasyconych barwach – dziś najbardziej znane w jej twórczości. Jednocześnie prowadziła bardzo aktywne życie towarzyskie, wdając się w liczne romanse zarówno z mężczyznami, jak i kobietami. Pod koniec lat trzydziestych znów uciekła, tym razem do Ameryki, gdzie olśniła bogaczy talentem i temperamentem. Krytycy z czasem jednak zaczęli zdecydowanie więcej uwagi poświęcać ekscesom jej prywatnego życia niż twórczości, a ona – pochłonięta tworzeniem własnej legendy – zrezygnowała z wystawiania swoich prac.
Dopiero niedawno talent Łempickiej odkryto na nowo. Zaczęto wymieniać ją wśród wielkich twórców epoki, jej obrazy zawisły w domach Madonny, Barbry Streisand czy Jacka Nicholsona.
11 listopada 2018 na aukcji w Nowym Yorku La Musicienne, jej praca z 1929 roku, została najwyżej wylicytowanym obrazem polskiego artysty w historii,
Teatralna, elegancka, bystra, utalentowana i nienasycona seksualnie należała do najbardziej egzaltowanych i imponujących postaci stulecia.
100
%a Claridge, Laura P.
245
%a Tamara Łempicka :
%b sztuka i skandal /
250
%a Wydanie pierwsze w tej edycji.
260
%a Warszawa :
%b Wydawnictwo Marginesy,
%c 2019.
300
%a 501, [3] strony, [16] stron tablic :
%b ilustracje, faksymilia, fotografie, portrety ;%b ilustracje, faksymilia, fotografie, portrety ;
%c 22 cm.
504
%a Bibliografia na stronach 491-499.%a Bibliografia na stronach 491-499.
520
%a Jedna z najwyrazistszych malarek dwudziestego wieku. I zarazem jedna z najbardziej przemilczanych.
Tamara Łempicka, płacąc ciałem za wolność swoją i męża, uciekła przed rewolucją październikową do Paryża. Tam zaczęła malować wyidealizowane portrety i akty o lekko kubistycznych formach i nasyconych barwach – dziś najbardziej znane w jej twórczości. Jednocześnie prowadziła bardzo aktywne życie towarzyskie, wdając się w liczne romanse zarówno z mężczyznami, jak i kobietami. Pod koniec lat trzydziestych znów uciekła, tym razem do Ameryki, gdzie olśniła bogaczy talentem i temperamentem. Krytycy z czasem jednak zaczęli zdecydowanie więcej uwagi poświęcać ekscesom jej prywatnego życia niż twórczości, a ona – pochłonięta tworzeniem własnej legendy – zrezygnowała z wystawiania swoich prac.
Dopiero niedawno talent Łempickiej odkryto na nowo. Zaczęto wymieniać ją wśród wielkich twórców epoki, jej obrazy zawisły w domach Madonny, Barbry Streisand czy Jacka Nicholsona.
11 listopada 2018 na aukcji w Nowym Yorku La Musicienne, jej praca z 1929 roku, została najwyżej wylicytowanym obrazem polskiego artysty w historii,
Teatralna, elegancka, bystra, utalentowana i nienasycona seksualnie należała do najbardziej egzaltowanych i imponujących postaci stulecia.
530
%a Dostępne także jako e-book.
600
%a Łempicka, Tamara
%d (1898-1980)%d (1898-1980)
651
%a Stany Zjednoczone (USA)
700
%a Hornowska, Ewa
%e Tłumaczenie
710
%a Wydawnictwo Marginesy
920
%a 978-83-66140-49-3 : zł 49,90