okładka

Pedagogika ogólna : podstawowe prawidłowości

Śliwerski, Bogusław, Oficyna Wydawnicza Impuls (Kraków)

Rok wydania: 2012.

Pedagogika, Nauczanie, Podręcznik

dostępne:

0 z 1

Autor
Śliwerski, Bogusław
Oficyna Wydawnicza Impuls (Kraków)
Tytuł
Pedagogika ogólna : podstawowe prawidłowości
ISBN
978-83-7587-905-6 (seria)
978-83-7587-908-7
Miejsce wydania
Kraków :
Wydawnictwo
Oficyna Wydawnicza "Impuls",
Rok wydania
2012.
Numer wydania
Wyd. 2. popr.
Objętość
384 s. :
Rozmiary
21 cm.
Seria
PNiP
UKD
(07)
37
Hasła przedmiotowe
Pedagogika
Nauczanie
Podręcznik
Informacje dodatkowe
Bibliogr. s. 356-375. Indeksy. Bibliogr. s. 356-375. Indeksy.
Streszczenie
Książka Bogusława Śliwerskiego stanowi kolejne potwierdzenie niezwykle wysokiego statusu tego naukowca we współczesnych naukach o edukacji. Stoi – pod każdym względem – na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, posiadając przy tym wszystkie te cechy, które charakteryzują dzieła wybitne: oryginalność idei, swobodę i wartkość narracji, integralność wywodów, odwoływanie się do bogatej i reprezentatywnej literatury przedmiotu, erudycyjność, wreszcie „mądrą metanarracyjność”. […] Jest przy tym dzieło to wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera – bardzo trafną – autorefleksję pedagoga nad tożsamością pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą „kulturowego krytycyzmu” i orientacją na tworzenie „lepszego świata”. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi.
020
%a 9788375879056
020
%a 9788375879087
080
%a (07)
080
%a 37
100
%a Śliwerski, Bogusław
245
%a Pedagogika ogólna : %b podstawowe prawidłowości /
250
%a Wyd. 2. popr.
260
%a Kraków : %b Oficyna Wydawnicza "Impuls", %c 2012.
300
%a 384 s. : %b il. ;%b il. ; %c 21 cm.
490
%a PNiP
504
%a Bibliogr. s. 356-375. Indeksy.%a Bibliogr. s. 356-375. Indeksy.
520
%a Książka Bogusława Śliwerskiego stanowi kolejne potwierdzenie niezwykle wysokiego statusu tego naukowca we współczesnych naukach o edukacji. Stoi – pod każdym względem – na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, posiadając przy tym wszystkie te cechy, które charakteryzują dzieła wybitne: oryginalność idei, swobodę i wartkość narracji, integralność wywodów, odwoływanie się do bogatej i reprezentatywnej literatury przedmiotu, erudycyjność, wreszcie „mądrą metanarracyjność”. […] Jest przy tym dzieło to wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera – bardzo trafną – autorefleksję pedagoga nad tożsamością pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą „kulturowego krytycyzmu” i orientacją na tworzenie „lepszego świata”. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi.
650
%a Pedagogika
650
%a Nauczanie
655
%a Podręcznik
710
%a Oficyna Wydawnicza Impuls (Kraków)
920
%a 978-83-7587-905-6 (seria)
920
%a 978-83-7587-908-7

Dostępne egzemplarze

1.
Numer inwentarzowy: 23544
Sygnatura: 37.01
Status: W wypożyczeniu
Termin zwrotu: 2024/07/19

Najczęściej wypożyczane