okładka

Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym

Czelakowska, Danuta, Oficyna Wydawnicza Impuls (Kraków)

Rok wydania: 2014.

Język polski (przedmiot szkolny), Metody nauczania, Nauczanie początkowe, Poradnik, 2001-

dostępne:

2 z 2

Autor
Czelakowska, Danuta
Oficyna Wydawnicza Impuls (Kraków)
Tytuł
Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym
ISBN
978-83-7850-702-4
Miejsce wydania
Kraków :
Wydawnictwo
Oficyna Wydawnicza Impuls,
Rok wydania
2014.
Numer wydania
Wyd. 4.
Objętość
329 s. :
Rozmiary
24 cm.
UKD
373.3.046-021.64
Hasła przedmiotowe
Język polski (przedmiot szkolny)
Metody nauczania
Nauczanie początkowe
Poradnik
2001-
Informacje dodatkowe
Bibliogr. s. 317-324. Bibliogr. s. 317-324.
Streszczenie
Niniejsza publikacja stanowi szczególną pozycję wśród książek przedmiotowo-metodycznych służących kandydatom i młodym nauczycielom w najwcześniejszym okresie ich aktywności. Zawiera ona wiadomości rzeczowe z różnych działów języka polskiego oraz ogólne i szczegółowe treści i metody pracy, przykłady lekcji, a także wiele informacji bibliograficznych. Istotnym walorem opracowania są praktyczne zalecenia i uwagi z zakresu nauki o języku, co wiąże się z dalszym rozwojem umysłowym dzieci i możliwością doskonalszego poznawania rzeczywistości. Głównym celem książki jest pomoc studentom i nauczycielom w procesie opanowywania niezbędnej wiedzy polonistycznej, m.in. na temat sposobów pracy z tekstami literackimi, wzbogacania słownictwa i związków frazeologicznych, jak również stosowania różnorodnych konstrukcji składniowych w nauczaniu uczniów formułowania dłuższych form wypowiedzi typu: opowiadanie, opis, sprawozdanie, notatka, list itd. Ponadto celem książki jest uświadamianie i przypominanie niezbędnych wiadomości merytorycznych i metodycznych stanowiących podstawę zintegrowanej wiedzy polonistycznej, umożliwiającej właściwy rozwój języka ojczystego dzieci, zgodnie z ich psychofizjologicznymi właściwościami. Celowi temu służą między innymi rozdziały poświęcone ćwiczeniom gramatycznym i ortograficznym, rozwijaniu aktywności twórczej, zabawom dramatycznym i dydaktycznym. Książka ta umożliwia również zapoznanie się z najnowszymi osiągnięciami dydaktycznymi i naukowymi tej dyscypliny pedagogicznej. Istotną jej cechą jest możliwość pogłębiania wiedzy i umiejętności pedagogicznych nauczycieli oraz inspirowanie ich do doskonalenia swego warsztatu zawodowego.
020
%a 9788378507024
080
%a 373.3.046-021.64
100
%a Czelakowska, Danuta
245
%a Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym /
250
%a Wyd. 4.
260
%a Kraków : %b Oficyna Wydawnicza Impuls, %c 2014.
300
%a 329 s. : %b il. ;%b il. ; %c 24 cm.
504
%a Bibliogr. s. 317-324.%a Bibliogr. s. 317-324.
520
%a Niniejsza publikacja stanowi szczególną pozycję wśród książek przedmiotowo-metodycznych służących kandydatom i młodym nauczycielom w najwcześniejszym okresie ich aktywności. Zawiera ona wiadomości rzeczowe z różnych działów języka polskiego oraz ogólne i szczegółowe treści i metody pracy, przykłady lekcji, a także wiele informacji bibliograficznych. Istotnym walorem opracowania są praktyczne zalecenia i uwagi z zakresu nauki o języku, co wiąże się z dalszym rozwojem umysłowym dzieci i możliwością doskonalszego poznawania rzeczywistości. Głównym celem książki jest pomoc studentom i nauczycielom w procesie opanowywania niezbędnej wiedzy polonistycznej, m.in. na temat sposobów pracy z tekstami literackimi, wzbogacania słownictwa i związków frazeologicznych, jak również stosowania różnorodnych konstrukcji składniowych w nauczaniu uczniów formułowania dłuższych form wypowiedzi typu: opowiadanie, opis, sprawozdanie, notatka, list itd. Ponadto celem książki jest uświadamianie i przypominanie niezbędnych wiadomości merytorycznych i metodycznych stanowiących podstawę zintegrowanej wiedzy polonistycznej, umożliwiającej właściwy rozwój języka ojczystego dzieci, zgodnie z ich psychofizjologicznymi właściwościami. Celowi temu służą między innymi rozdziały poświęcone ćwiczeniom gramatycznym i ortograficznym, rozwijaniu aktywności twórczej, zabawom dramatycznym i dydaktycznym. Książka ta umożliwia również zapoznanie się z najnowszymi osiągnięciami dydaktycznymi i naukowymi tej dyscypliny pedagogicznej. Istotną jej cechą jest możliwość pogłębiania wiedzy i umiejętności pedagogicznych nauczycieli oraz inspirowanie ich do doskonalenia swego warsztatu zawodowego.
648
%a 2001-
650
%a Język polski (przedmiot szkolny)
650
%a Metody nauczania
650
%a Nauczanie początkowe
655
%a Poradnik
710
%a Oficyna Wydawnicza Impuls (Kraków)
920
%a 978-83-7850-702-4

Dostępne egzemplarze

1.
Numer inwentarzowy: 22170
Sygnatura: 373.3.046-021.64
Status: Do wypożyczenia
2.
Numer inwentarzowy: 23541
Sygnatura: 373.3.046-021.64
Status: Do wypożyczenia

Najczęściej wypożyczane