okładka

Agricola : wersja dla graczy

Rosenberg, Uwe, Franz, Klemens Ilustracje, Chrostowska, Sylwia Dominika Tłumaczenie, Matłosz, Michał Tłumaczenie Tłumaczenie, Wydawnictwo Lacerta

Rok wydania: copyright 2016.

Gry planszowe

dostępne:

1 z 1

Autor
Rosenberg, Uwe
Franz, Klemens Ilustracje
Chrostowska, Sylwia Dominika Tłumaczenie
Matłosz, Michał Tłumaczenie Tłumaczenie
Wydawnictwo Lacerta
Tytuł
Agricola : wersja dla graczy
Miejsce wydania
Wrocław :
Wydawnictwo
Wydawnictwo Lacerta,
Rok wydania
copyright 2016.
Objętość
1 pudełko (1 plansza główna, 4 plansze gospodarstw, 1 plansza na duże usprawnienia, 2 plansze rozszerzające planszę główną, 2 żetony pól akcji, 1 pole akcji "Praca dodatkowa", 23 zaorane pola/izby drewnianej chaty, 16 izb glinianej/kamiennego domu, 36 żetonów "1 żywność", 8 żetonów "5 żywności", 3 żetony sugestii, 10 żetonów dóbr, 12 kart (usprawnień, pomocników, pól akcji), 1 notes z tabelą punktów. Drewniane znaczniki: 18 owiec, 15 dzików, 13 krów, 30 drewna, 24 gliny, 14 trzcin, 16 kamieni, 24 zboża, 18 warzyw, 1 znacznik gracza rozpoczynającego, 60 ogrodzeń, 16 obór, 20 członków rodziny.)) :
Rozmiary
7x23x31 cm +
Hasła przedmiotowe
Gry planszowe
Informacje dodatkowe
Gra przeznaczona dla 1-4 graczy.
Czas gry: 90 min.
Gra przeznaczona dla graczy w wieku 12+.
Streszczenie
Gracze rozpoczynają grę, posiadając po dwóch członków rodziny, mieszkających w dwuizbowej drewnianej chacie. W każdej rundzie gracz wysyła członków rodziny do pracy (będą wykonywać tam różne akcje). Jeśli gracz uzbiera odpowiednią ilość drewna i trzciny, może rozbudować chatę oraz powiększyć rodzinę. Powiększanie rodziny umożliwia wykonanie większej liczby akcji, ale również wiąże się z koniecznością pozyskiwania większej ilości żywności. Gracz orze pole oraz obsiewa je, aby pozyskać żywność. Rosnące na polach zboże i warzywa są zbierane podczas żniw. W tym samym czasie na świat przychodzą również młode zwierzęta. Aby można rozwijać hodowlę, potrzebne są ogrodzone pastwiska na których wypasać się będzie owce dziki i krowy. Pomocnicy oraz Usprawnienia wspomagają rozwój gospodarstwa. Każda karta daje graczowi konkretne korzyści w grze. Punkty zwycięstwa można otrzymać za przebudowę drewnianej chaty w glinianą oraz za jej późniejszą przebudowę w kamienny dom. Najwięcej punktów zwycięstwa można jednak otrzymać przez przyczynienie się każdego dnia do zwiększania komfortu życia i powiększanie rodziny. Gracz używa do rozgrywki czternastu spośród 48 różnych kart Pomocników i 58 różnych kart Usprawnień. Gwarantuje to, że każda gra będzie inna.
100
%a Rosenberg, Uwe
245
%a Agricola : %b wersja dla graczy /
260
%a Wrocław : %b Wydawnictwo Lacerta, %c copyright 2016.
300
%a 1 pudełko (1 plansza główna, 4 plansze gospodarstw, 1 plansza na duże usprawnienia, 2 plansze rozszerzające planszę główną, 2 żetony pól akcji, 1 pole akcji "Praca dodatkowa", 23 zaorane pola/izby drewnianej chaty, 16 izb glinianej/kamiennego domu, 36 żetonów "1 żywność", 8 żetonów "5 żywności", 3 żetony sugestii, 10 żetonów dóbr, 12 kart (usprawnień, pomocników, pól akcji), 1 notes z tabelą punktów. Drewniane znaczniki: 18 owiec, 15 dzików, 13 krów, 30 drewna, 24 gliny, 14 trzcin, 16 kamieni, 24 zboża, 18 warzyw, 1 znacznik gracza rozpoczynającego, 60 ogrodzeń, 16 obór, 20 członków rodziny.)) : %b tektura, drewno, kolor ; %c 7x23x31 cm +
500
%a Gra przeznaczona dla 1-4 graczy.
500
%a Czas gry: 90 min.
520
%a Gracze rozpoczynają grę, posiadając po dwóch członków rodziny, mieszkających w dwuizbowej drewnianej chacie. W każdej rundzie gracz wysyła członków rodziny do pracy (będą wykonywać tam różne akcje). Jeśli gracz uzbiera odpowiednią ilość drewna i trzciny, może rozbudować chatę oraz powiększyć rodzinę. Powiększanie rodziny umożliwia wykonanie większej liczby akcji, ale również wiąże się z koniecznością pozyskiwania większej ilości żywności. Gracz orze pole oraz obsiewa je, aby pozyskać żywność. Rosnące na polach zboże i warzywa są zbierane podczas żniw. W tym samym czasie na świat przychodzą również młode zwierzęta. Aby można rozwijać hodowlę, potrzebne są ogrodzone pastwiska na których wypasać się będzie owce dziki i krowy. Pomocnicy oraz Usprawnienia wspomagają rozwój gospodarstwa. Każda karta daje graczowi konkretne korzyści w grze. Punkty zwycięstwa można otrzymać za przebudowę drewnianej chaty w glinianą oraz za jej późniejszą przebudowę w kamienny dom. Najwięcej punktów zwycięstwa można jednak otrzymać przez przyczynienie się każdego dnia do zwiększania komfortu życia i powiększanie rodziny. Gracz używa do rozgrywki czternastu spośród 48 różnych kart Pomocników i 58 różnych kart Usprawnień. Gwarantuje to, że każda gra będzie inna.
521
%a Gra przeznaczona dla graczy w wieku 12+.
655
%a Gry planszowe
700
%a Franz, Klemens %e Ilustracje
700
%a Chrostowska, Sylwia Dominika %e Tłumaczenie
700
%a Matłosz, Michał %e Tłumaczenie%e Tłumaczenie
710
%a Wydawnictwo Lacerta

Dostępne egzemplarze

1.
Numer inwentarzowy: 337
Sygnatura: Gra planszowa
Status: Do wypożyczenia

Najczęściej wypożyczane