Franz, Klemens Ilustracje
Chrostowska, Sylwia Dominika Tłumaczenie
Matłosz, Michał Tłumaczenie Tłumaczenie
Tytuł
Agricola : wersja dla graczy
Miejsce wydania
Wrocław :
Wydawnictwo
Wydawnictwo Lacerta,
Rok wydania
copyright 2016.
Objętość
1 pudełko (1 plansza główna, 4 plansze gospodarstw, 1
plansza na duże usprawnienia, 2 plansze rozszerzające
planszę główną, 2 żetony pól akcji, 1 pole akcji
"Praca dodatkowa", 23 zaorane pola/izby
drewnianej chaty, 16 izb glinianej/kamiennego domu, 36
żetonów "1 żywność", 8 żetonów "5
żywności", 3 żetony sugestii, 10 żetonów dóbr, 12
kart (usprawnień, pomocników, pól akcji), 1 notes z
tabelą punktów. Drewniane znaczniki: 18 owiec, 15
dzików, 13 krów, 30 drewna, 24 gliny, 14 trzcin, 16
kamieni, 24 zboża, 18 warzyw, 1 znacznik gracza
rozpoczynającego, 60 ogrodzeń, 16 obór, 20 członków
rodziny.)) :
Hasła przedmiotowe
Gry planszowe
Informacje dodatkowe
Gra przeznaczona dla 1-4 graczy.
Gra przeznaczona dla graczy w wieku 12+.
Streszczenie
Gracze rozpoczynają grę, posiadając po dwóch członków rodziny, mieszkających w dwuizbowej drewnianej chacie. W każdej rundzie gracz wysyła członków rodziny do pracy (będą wykonywać tam różne akcje). Jeśli gracz uzbiera odpowiednią ilość drewna i trzciny, może rozbudować chatę oraz powiększyć rodzinę.
Powiększanie rodziny umożliwia wykonanie większej liczby akcji, ale również wiąże się z koniecznością pozyskiwania większej ilości żywności.
Gracz orze pole oraz obsiewa je, aby pozyskać żywność.
Rosnące na polach zboże i warzywa są zbierane podczas żniw. W tym samym czasie na świat przychodzą również młode zwierzęta. Aby można rozwijać hodowlę, potrzebne są ogrodzone pastwiska na których wypasać się będzie owce dziki i krowy.
Pomocnicy oraz Usprawnienia wspomagają rozwój gospodarstwa. Każda karta daje graczowi konkretne korzyści w grze.
Punkty zwycięstwa można otrzymać za przebudowę drewnianej chaty w glinianą oraz za jej późniejszą przebudowę w kamienny dom. Najwięcej punktów zwycięstwa można jednak otrzymać przez przyczynienie się każdego dnia do zwiększania komfortu życia i powiększanie rodziny.
Gracz używa do rozgrywki czternastu spośród 48 różnych kart Pomocników i 58 różnych kart Usprawnień. Gwarantuje to, że każda gra będzie inna.
245
%a Agricola :
%b wersja dla graczy /
260
%a Wrocław :
%b Wydawnictwo Lacerta,
%c copyright 2016.
300
%a 1 pudełko (1 plansza główna, 4 plansze gospodarstw, 1
plansza na duże usprawnienia, 2 plansze rozszerzające
planszę główną, 2 żetony pól akcji, 1 pole akcji
"Praca dodatkowa", 23 zaorane pola/izby
drewnianej chaty, 16 izb glinianej/kamiennego domu, 36
żetonów "1 żywność", 8 żetonów "5
żywności", 3 żetony sugestii, 10 żetonów dóbr, 12
kart (usprawnień, pomocników, pól akcji), 1 notes z
tabelą punktów. Drewniane znaczniki: 18 owiec, 15
dzików, 13 krów, 30 drewna, 24 gliny, 14 trzcin, 16
kamieni, 24 zboża, 18 warzyw, 1 znacznik gracza
rozpoczynającego, 60 ogrodzeń, 16 obór, 20 członków
rodziny.)) :
%b tektura, drewno, kolor ;
%c 7x23x31 cm +
500
%a Gra przeznaczona dla 1-4 graczy.
520
%a Gracze rozpoczynają grę, posiadając po dwóch członków rodziny, mieszkających w dwuizbowej drewnianej chacie. W każdej rundzie gracz wysyła członków rodziny do pracy (będą wykonywać tam różne akcje). Jeśli gracz uzbiera odpowiednią ilość drewna i trzciny, może rozbudować chatę oraz powiększyć rodzinę.
Powiększanie rodziny umożliwia wykonanie większej liczby akcji, ale również wiąże się z koniecznością pozyskiwania większej ilości żywności.
Gracz orze pole oraz obsiewa je, aby pozyskać żywność.
Rosnące na polach zboże i warzywa są zbierane podczas żniw. W tym samym czasie na świat przychodzą również młode zwierzęta. Aby można rozwijać hodowlę, potrzebne są ogrodzone pastwiska na których wypasać się będzie owce dziki i krowy.
Pomocnicy oraz Usprawnienia wspomagają rozwój gospodarstwa. Każda karta daje graczowi konkretne korzyści w grze.
Punkty zwycięstwa można otrzymać za przebudowę drewnianej chaty w glinianą oraz za jej późniejszą przebudowę w kamienny dom. Najwięcej punktów zwycięstwa można jednak otrzymać przez przyczynienie się każdego dnia do zwiększania komfortu życia i powiększanie rodziny.
Gracz używa do rozgrywki czternastu spośród 48 różnych kart Pomocników i 58 różnych kart Usprawnień. Gwarantuje to, że każda gra będzie inna.
521
%a Gra przeznaczona dla graczy w wieku 12+.
700
%a Franz, Klemens
%e Ilustracje
700
%a Chrostowska, Sylwia Dominika
%e Tłumaczenie
700
%a Matłosz, Michał
%e Tłumaczenie%e Tłumaczenie
710
%a Wydawnictwo Lacerta