Klezmerhojs Wydawnictwo Austeria
Tytuł
Wariacje Goldbergowskie
ISBN
978-83-7866-748-3 (oprawa miękka)
Miejsce wydania
Kraków ; Budapeszt ; Syrakuzy :
Wydawnictwo
Wydawnictwo Austeria,
Objętość
69, [14] stron :
Hasła przedmiotowe
Bach, Johann Sebastian (1685-1750). (1685-1750). Aria mit 30 verschiedenen Veränderungen. Aria mit 30 verschiedenen Veränderungen. BWV 988 BWV 988
Frymorgen, Bogdan (1962- ) (1962- )
Streszczenie
Skupiam się na ostatniej sekundzie ciszy przed początkową Arią i na tej pierwszej po końcowej. Jakbym dotykał wszechświata przed narodzinami i po zgonie. W kilkudziesięciu minutach muzyki Bach zawarł metaforę życia. Aria jest jej komórką pierwotną – embrionem, z którego wszystko wynika. Od niej zaczyna się homerycka podróż na klawiaturze, gdzie zakodowane są ludzkie tragedie i radości – to “być albo nie być” w pigułce. Wariacje są filozoficzną syntezą naszej chwili na Ziemi, pełną olimpijskich uniesień i upadków. Także zabawnych zbiegów okoliczności i stanów zadumy.
Słuchając Wariacji Goldbergowskich, starzeję się wraz z Bachem w jedynie słusznym kierunku. Chwyta mnie za ucho jak ojciec, ale pozwala dojrzewać we własnym rytmie. Jest uniwersalnym przewodnikiem duszy – już po pierwszym łyku tlenu wiemy przecież, że będzie ten ostatni. Podobnie jest z Wariacjami. Jeśli przejdziemy przez nie roztropnie, w numerze trzydziestym czeka nas rozgrzeszenie, a końcowa Aria wcale nie musi być strachem wszystkich strachów. W niej pojawia się zapowiedź wniebowstąpienia, które nie potrzebuje religii – tak brzmią akordy nieśmiertelności. [opis wydawcy]
245
%a Wariacje Goldbergowskie /
260
%a Kraków ;%a Budapeszt ;%a Syrakuzy :
%b Wydawnictwo Austeria,
%c 2024.
300
%a 69, [14] stron :
%b fotografie ;%b fotografie ;
%c 21 cm.
520
%a Skupiam się na ostatniej sekundzie ciszy przed początkową Arią i na tej pierwszej po końcowej. Jakbym dotykał wszechświata przed narodzinami i po zgonie. W kilkudziesięciu minutach muzyki Bach zawarł metaforę życia. Aria jest jej komórką pierwotną – embrionem, z którego wszystko wynika. Od niej zaczyna się homerycka podróż na klawiaturze, gdzie zakodowane są ludzkie tragedie i radości – to “być albo nie być” w pigułce. Wariacje są filozoficzną syntezą naszej chwili na Ziemi, pełną olimpijskich uniesień i upadków. Także zabawnych zbiegów okoliczności i stanów zadumy.
Słuchając Wariacji Goldbergowskich, starzeję się wraz z Bachem w jedynie słusznym kierunku. Chwyta mnie za ucho jak ojciec, ale pozwala dojrzewać we własnym rytmie. Jest uniwersalnym przewodnikiem duszy – już po pierwszym łyku tlenu wiemy przecież, że będzie ten ostatni. Podobnie jest z Wariacjami. Jeśli przejdziemy przez nie roztropnie, w numerze trzydziestym czeka nas rozgrzeszenie, a końcowa Aria wcale nie musi być strachem wszystkich strachów. W niej pojawia się zapowiedź wniebowstąpienia, które nie potrzebuje religii – tak brzmią akordy nieśmiertelności. [opis wydawcy]
600
%a Bach, Johann Sebastian
%d (1685-1750).%d (1685-1750).
%n BWV 988%n BWV 988
%t Aria mit 30 verschiedenen Veränderungen.%t Aria mit 30 verschiedenen Veränderungen.
600
%a Frymorgen, Bogdan
%d (1962- )%d (1962- )
650
%a Dziennikarze radiowi
650
%a Fotografowie polscy
710
%a Klezmerhojs Wydawnictwo Austeria
920
%a 978-83-7866-748-3 (oprawa miękka)