okładka

Dziecko w zabawie i świecie języka

Brzezińska, Anna (1949- ) Redakcja, Zysk i S-ka Wydawnictwo

Rok wydania: cop. 1995.

Język dziecka, Gry i zabawy, Play Psychological aspects, Rozwój psychofizyczny dziecka, Dzieci, Psychologia dziecka, Język (komunikacja)

dostępne:

1 z 1

Autor
Brzezińska, Anna (1949- ) Redakcja
Zysk i S-ka Wydawnictwo
Tytuł
Dziecko w zabawie i świecie języka
ISBN
83-7150-002-5 : zł 29
Miejsce wydania
Poznań :
Wydawnictwo
Zysk i S-ka,
Rok wydania
cop. 1995.
Objętość
326, [1] s. :
Rozmiary
21 cm.
UKD
159.922.7:793.7:81'27
Hasła przedmiotowe
Język dziecka
Gry i zabawy
Play Psychological aspects
Rozwój psychofizyczny dziecka
Dzieci
Psychologia dziecka
Język (komunikacja)
Informacje dodatkowe
Bibliogr. przy pracach. Bibliogr. przy pracach.
Tekst tł. z ang., ros. Tekst tł. z ang., ros.
Słowa kluczowe
nauki społeczne
zabawa
język dziecka
rozwój psychofizyczny dziecka
Streszczenie
Problem kryjący się pod tytułem tego tomu odnosi się do tego, iż bez wychodzenia w wzajemne interakcje z ludźmi ze swego najbliższego otoczenia dziecko nie jest w stanie poznawać tych ludzi, ani przedmiotów fizycznych, ani języka, ani wreszcie samego siebie. Tym sposobem dawna teoria prowadziła nie tylko do całkowitego rozdzielenia dźwiękowej i usensowionej postaci mowy, ale również do absurdalnego przekonania, że aby opanować fonetyczną stronę słowa, dziecko powinno pozbawić je sensu. Natomiast jeśli chodzi o jej usensowioną postać, odwrotnie, powinno pracować nad kompleksem, nie uformowanym z punktu widzenia dźwięków. Aby wyjaśnić rozwój postaci usensowionej, proponowano więc oddzielenie postaci dzwiękowej, i odwrotnie. Teoria ta ignorowała realne warunki okleślające rozwój mowy, a w szczególności kontaktowanie się przy użyciu mowy.
020
%a 8371500025
080
%a 159.922.7:793.7:81'27
245
%a Dziecko w zabawie i świecie języka /
260
%a Poznań : %b Zysk i S-ka, %c cop. 1995.
300
%a 326, [1] s. : %b rys. ;%b rys. ; %c 21 cm.
504
%a Bibliogr. przy pracach.%a Bibliogr. przy pracach.
520
%a Problem kryjący się pod tytułem tego tomu odnosi się do tego, iż bez wychodzenia w wzajemne interakcje z ludźmi ze swego najbliższego otoczenia dziecko nie jest w stanie poznawać tych ludzi, ani przedmiotów fizycznych, ani języka, ani wreszcie samego siebie. Tym sposobem dawna teoria prowadziła nie tylko do całkowitego rozdzielenia dźwiękowej i usensowionej postaci mowy, ale również do absurdalnego przekonania, że aby opanować fonetyczną stronę słowa, dziecko powinno pozbawić je sensu. Natomiast jeśli chodzi o jej usensowioną postać, odwrotnie, powinno pracować nad kompleksem, nie uformowanym z punktu widzenia dźwięków. Aby wyjaśnić rozwój postaci usensowionej, proponowano więc oddzielenie postaci dzwiękowej, i odwrotnie. Teoria ta ignorowała realne warunki okleślające rozwój mowy, a w szczególności kontaktowanie się przy użyciu mowy.
546
%a Tekst tł. z ang., ros.%a Tekst tł. z ang., ros.
650
%a Język dziecka
650
%a Gry i zabawy
650
%a Play %x Psychological aspects
650
%a Rozwój psychofizyczny dziecka
650
%a Dzieci
650
%a Psychologia dziecka
650
%a Język (komunikacja)
692
%x nauki społeczne
692
%x zabawa
692
%x język dziecka
692
%x rozwój psychofizyczny dziecka
700
%a Brzezińska, Anna %d (1949- ) %e Redakcja
710
%a Zysk i S-ka Wydawnictwo
920
%a 83-7150-002-5 : zł 29

Dostępne egzemplarze

1.
Numer inwentarzowy: 034442
Sygnatura: 159.9
Status: Do wypożyczenia