Author
Brzezińska, Anna (1949- ) Redakcja
Title
Dziecko w zabawie i świecie języka
ISBN
83-7150-002-5 : zł 29
Place of publication
Poznań :
Publishing house
Zysk i S-ka,
Year of publication
cop. 1995.
UDC
159.922.7:793.7:81'27
Object passwords
Język dziecka
Play Psychological aspects
Rozwój psychofizyczny dziecka
Additional information
Bibliogr. przy pracach. Bibliogr. przy pracach.
Tekst tł. z ang., ros. Tekst tł. z ang., ros.
rozwój psychofizyczny dziecka
Summary
Problem kryjący się pod tytułem tego tomu odnosi się do tego, iż bez wychodzenia w wzajemne interakcje z ludźmi ze swego najbliższego otoczenia dziecko nie jest w stanie poznawać tych ludzi, ani przedmiotów fizycznych, ani języka, ani wreszcie samego siebie. Tym sposobem dawna teoria prowadziła nie tylko do całkowitego rozdzielenia dźwiękowej i usensowionej postaci mowy, ale również do absurdalnego przekonania, że aby opanować fonetyczną stronę słowa, dziecko powinno pozbawić je sensu. Natomiast jeśli chodzi o jej usensowioną postać, odwrotnie, powinno pracować nad kompleksem, nie uformowanym z punktu widzenia dźwięków. Aby wyjaśnić rozwój postaci usensowionej, proponowano więc oddzielenie postaci dzwiękowej, i odwrotnie. Teoria ta ignorowała realne warunki okleślające rozwój mowy, a w szczególności kontaktowanie się przy użyciu mowy.
080
%a 159.922.7:793.7:81'27
245
%a Dziecko w zabawie i świecie języka /
260
%a Poznań :
%b Zysk i S-ka,
%c cop. 1995.
300
%a 326, [1] s. :
%b rys. ;%b rys. ;
%c 21 cm.
504
%a Bibliogr. przy pracach.%a Bibliogr. przy pracach.
520
%a Problem kryjący się pod tytułem tego tomu odnosi się do tego, iż bez wychodzenia w wzajemne interakcje z ludźmi ze swego najbliższego otoczenia dziecko nie jest w stanie poznawać tych ludzi, ani przedmiotów fizycznych, ani języka, ani wreszcie samego siebie. Tym sposobem dawna teoria prowadziła nie tylko do całkowitego rozdzielenia dźwiękowej i usensowionej postaci mowy, ale również do absurdalnego przekonania, że aby opanować fonetyczną stronę słowa, dziecko powinno pozbawić je sensu. Natomiast jeśli chodzi o jej usensowioną postać, odwrotnie, powinno pracować nad kompleksem, nie uformowanym z punktu widzenia dźwięków. Aby wyjaśnić rozwój postaci usensowionej, proponowano więc oddzielenie postaci dzwiękowej, i odwrotnie. Teoria ta ignorowała realne warunki okleślające rozwój mowy, a w szczególności kontaktowanie się przy użyciu mowy.
546
%a Tekst tł. z ang., ros.%a Tekst tł. z ang., ros.
650
%a Play
%x Psychological aspects
650
%a Rozwój psychofizyczny dziecka
650
%a Psychologia dziecka
650
%a Język (komunikacja)
692
%x rozwój psychofizyczny dziecka
700
%a Brzezińska, Anna
%d (1949- )
%e Redakcja
710
%a Zysk i S-ka Wydawnictwo
920
%a 83-7150-002-5 : zł 29