book cover

Badania jakościowe w pedagogice : wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka

Urbaniak-Zając, Danuta, Kos, Ewa

Year of publication: 2013.

Pedagogika, Obraz pedagoga wśród studentów, Badania jakościowe

available:

1 from 1

Author
Urbaniak-Zając, Danuta
Kos, Ewa
Title
Badania jakościowe w pedagogice : wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka
ISBN
978-83-01-17238-1
Place of publication
Warszawa :
Publishing house
Wydawnictwo Naukowe PWN,
Year of publication
2013.
Volume
304 s. :
Dimensions
21 cm.
Object passwords
Pedagogika
Obraz pedagoga wśród studentów
Badania jakościowe
Summary
Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, przedstawia ich miejsce w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad narracyjny i obiektywną hermeneutykę, prezentuje ich założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich praktyczne zastosowanie. Intencją autorek jest nie tylko przedstawienie wymienionych metod badawczych, ale także zwrócenie uwagi na organizację procesu badawczego i interpretacji zgromadzonych danych, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych. Praca jest oryginalnym polskim opracowaniem problematyki empirycznych badań jakościowych w pedagogice. Większość książek na ten temat, które pojawiły się na polskim rynku w ostatnich latach, to tłumaczenia. Książka autorstwa polskich badaczek może wypełnić pewną lukę w metodologii nauk społecznych i humanistycznych w Polsce.
020
%a 9788301172381
100
%a Urbaniak-Zając, Danuta
245
%a Badania jakościowe w pedagogice : %b wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka /
260
%a Warszawa : %b Wydawnictwo Naukowe PWN, %c 2013.
300
%a 304 s. : %c 21 cm.
520
%a Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, przedstawia ich miejsce w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad narracyjny i obiektywną hermeneutykę, prezentuje ich założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich praktyczne zastosowanie. Intencją autorek jest nie tylko przedstawienie wymienionych metod badawczych, ale także zwrócenie uwagi na organizację procesu badawczego i interpretacji zgromadzonych danych, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych. Praca jest oryginalnym polskim opracowaniem problematyki empirycznych badań jakościowych w pedagogice. Większość książek na ten temat, które pojawiły się na polskim rynku w ostatnich latach, to tłumaczenia. Książka autorstwa polskich badaczek może wypełnić pewną lukę w metodologii nauk społecznych i humanistycznych w Polsce.
655
%a Pedagogika
655
%a Obraz pedagoga wśród studentów
655
%a Badania jakościowe
700
%a Kos, Ewa
920
%a 978-83-01-17238-1

Available items

1.
Accession: 19793
Signature: 37.012
Status: Checked in

Most often borrowed